Saturday, April 18, 2009

Man måste inte vara snygg, men det hjälper

Som om jag inte sagt det nog gånger, här får jag även uppbackning från Pet Shop Boys, i texten till Love Etc där de sjunger:
(Don’t have to be) Beautiful but it helps

Så sant som det var sagt. Allt går synnerligen lättare om man satsar på att vara så snygg som möjligt. Folk som klipper sig kort och praktiskt och slutar sminka sig har ju på något sätt gett upp. Och om det är vad som kännetecknar att bli vuxen tänker jag aldrig bli det.
Dessutom är det ett jävligt coolt grepp att ha kommentatorspår på sitt album, som en DVD-film där producenterna snicksnackar sig igenom filmen och hur tänkte du här. Det har PSB på sin senaste platta Yes, och jag kan ha fel, men jag vet ingen annan som har anammat detta moderna stilgrepp. Twittrar gör dom också, som fan. Och Chris Lowe är besatt av sin iPhone och alla coola apps.

Inte behöver man vara vuxen och ful vid 49 ens.

No comments: