Friday, November 11, 2011

Klockan är 11:11 den 11:e i 11:e år 11

Nu, precis just nu. 11/11/11 11:11. Säger jag, säger fröken ur. Vad gör du 11 sekunder över? Slår du knut på dig själv i ivern att göra något speciellt minnesvärt? You're not alone.

Det finns en stad i Estland som heter Elva. Först tänkte jag att jävlar vad de ska fira järnet alla. Men så slog det mig hur sinnessjukt korkad jag är. Det fattar ju inte de. Vad heter elva på estländska? Knappast elva.

Folk vallfärdar så klart till Las Vegas för att slå sina påsar ihop just denna dag. Den 7/7/7 var jag själv bjuden på ett bröllop med samma baktanke. Coolt datum, lucky seven, lätt att komma ihåg. För mig hade bara 6/6/6 varit gott nog, men tiden är förbi och när den begav sig hade jag ingen brasiliansk snygging att knyta ihop den satans säcken med. Den som har bokat Elvis i kapellet imorgon klockan 11 över 11, han är den verklige vinnaren, bara ettor inga nollor.

De som är på tjockarongen håller hårt i pickadollerna dagarna innan 11/11/11, för att kunna ge sitt barn denna supercoolingens födelsedag. Imorse vaknade de och färdknäppte med 20 liter sperma, mumsade chilli och ananas och hallonbladste. Till ingen nytta så klart. De kommer när de kommer, vi vet det, vi som provat.

Vad gör jag själv detta specifika och historiskt viktiga klockslag? Ingenting alls särskilt dessvärre - jag promenerar till min arbetsplats via äckel-Linero för att hämta upp min nya jacka som levererats till Chadis Livs, det är vad jag gör.

Kråkan satt på telefontråden, så var den stunden över.

No comments: