Thursday, November 03, 2011

Det exotiska brasilianska

Köpte en låda te på Ica idag. Brazilian Baía. En unik blandning av kakao, vanilj och kokosnöt. En påminnelse om den exotiska atmosfären i Brasilien, står det på paketet.

Vilket påminner mig om att om en dryg månad flyger jag och mitt gäng dit, en av oss i basinette, vi andra i flygplansstolar. Och att hotellet i paradiset är bokat för 5 dagar strax innan jul. Paradiset, as in Uba Tuba alltså, inte Dublin Castle som man skulle kunna tro.

Nu är jag ingen strandtjej, fy fan för bikini, nakenhets och att pressa sig till kräfta. Men jag gillar när det är varmt (ett uttalande som jag eventuellt får äta upp när jag klagar på 40+ framemot jul). Och jag gillar svalkande drinkar. Och glass i stora lass.

En hel månad ska jag njuta livet på andra sidan skuggan. Kokosnötsvattnet, de färska papayorna, de melonstora avocadosarna, sköldpaddan i min trädgård. Fy fan vad gött det ska bli. Hörde jag avis? Gift dig själv med en brassebusare så ska du få se hur ball det är.



Teet kostade skjortan, dubbelt så mycket som en vanlig låda med 20 påsar. Men jag tänkte som jag brukar, att det drabbar ingen fattig. Jag unnade mig. Jag tycker det är gött att göra det, att bara roffa åt mig i min varukorg, helt besinningslöst och sanslöst, som om jag var gjord av pengar. Lite så jag jobbar.

3 comments:

Maria said...

Sjalv bor jag sitta pa ett gammalt iberia-flyg over atlanten om exakt 3 veckor, det du!!! sommar sommar och sol

Anonymous said...

Och ingen som vill hälsa på en gammal höggravid tant i Ängelet. Jaja. Lek i brasseland ni. Här regnar det idag och är för första jävla gången på cp skadat länge strax under 20 grader. Så jävla skönt. Vädret va. Det kan man alltid klaga på. Men 30 grader plus har jag fått nog av nu.
kyssemjao

Ulla said...

Lyxlirare är vi allihopa. Håll du i din hatt, det blir Ängel nån gång i framstjärten när penningpungen är öppen och alla flickorna kan leka tillsammans, det du!