Saturday, November 19, 2011

Det glädjer mig att du vill skaffa barn

Syna noga samtliga inblandades ölglas, gömmer det sig en Jevla Fun där nånstans i träsket?

Det är så vi jobbar nu, vi 30+-are. Det måste så klart vara för jävla jobbigt för de som inte har barn, som inte vill ha barn eller inte kan få barn. Detta eviga tjat om barn, graviditet och FÖRLOSSNINGAR. När ska ni ha barn? Rycker det ändå inte lite i äggstockarna? Men ge dig.

Men så är det. Det första man gör är att scanna av stället, det gjorde jag igår när jag kom in på det indonesiska haket; Vad dricker alla? Jaha, öl och vin, då var det ingen bäbis i någon mage mao. Men sedan när vi kom till nästa ställe och jag erbjöd vin, var det en som avböjde och hasplade ur sig att det nog inte skulle uppskattas av den lille. Hon hade alltså smugit med en Jever Fun. Vilken skön stil.

Jag blir alltid så jävla glad när folk avslöjar sina graviditeter. Det vet ju jag att det är själva meningen med livet, hur ostigt det än kan låta. Visserligen blir jag tydligen överexalterad. Hon den gravida igår sa att "Ulla är till och med gladare än jag själv" och det kan väl inte stämma, men med en begynnande vinfryntlighet blev jag förstås extra lycksalig och överväldigande.

Nu kommer de på löpande band, magarna, den ena fetare än den andra. Alla vill skynda att fynda innan 35. Och det tycker jag att man ska. Det är ingen vits med att gå att vänta på rätt tillfälle, rätt inkomst, rätt feeling - bäst är bara att tuta och köra så ordnar sig allt runt omkring bara man får sin bäbis. Det är jag övertygad om.

No comments: