Thursday, November 03, 2011

Ex malo bonum

Allting ont för något gott med sig. Brukar det bullshittigt heta. Jag, såsom ystande ostmästare, har tagit fasta på detta. Och kan konstatera att musjäveln hade en poäng. Och den poängen består i att jag nu har tvättat mitt tjusiga Ed's Diner-förkläde (som den lille gynnaren hade pissat på), och upptäckt en oändlig räcka användningsområde för detta. Jag har haft på mig det hela kvällen faktiskt. Och nu när jag tgit av det, har jag fortfarande rena kläder! Säg den tvåbarnsägare som har det efter en dag i selen. Jag har lagat mat, ätit mat, matat barn, skalat apelsiner, diskat, badat barn och torkat blöta barn. I mitt snygga förkläde. Asgött. Tacka inte fan för det, tacka musen för det.

Kolla in: 1. cocacolabottnarna 2. Ed's-förklädet 3. lilla snygg som diskar (hon behöver också ett förkläde, på födelsedagen, tack)

No comments: