Monday, November 21, 2011

Flickan badar

Det skulle aldrig falla mig in att på internet posta badkarsbilder i vanlig bemärkelse. Folk som gör det är förmodligen störda, det vet inte att skydda privatlivets helgd. Men det vet jag, därför har jag satt baddräkt på mitt barn.

Men då blir hon ju inte reeeeen, hetsar den duschhysteriske. Vad äckligt, precis som efter skolgympan.

Vad fan tror du, klart hon inte hade på sig baddräkten under hela badet. Klart som korvens spad att hon ville prova den nya baddräkten. Så att hon vet att den sitter som en smäck inför avresan, som nu är mindre än 3 veckor bort, till strandlivet i vårt andra hemland. 40+ säger de, och då är det inte min ålder vi pratar om, så illa är det faktiskt inte ännu, utan temperaturen.

Alla Svennebananer man nämner detta för blir sjukt avundsjuka. Lustigt hur mycket Svenne hatar sitt eget klimat - varför bor han här, kan man tänka? Själv är jag inte så förfärligt påverkad eller intresserad av väderlek. Bara jag får sitta på min kammare och ljuga, med eller utan fläktar/element, är jag rätt nöjd.

Att Barbapapabaddräkten bara kostade 20 riksdaler var Momoi noga med att påpeka när hon gav bort den till sitt barnbarn på treårsdagen. Hon gör ofta så, berättar vad gåvor kostade, så att man ska veta vilken fantastisk fyndare hon är. Annars hade man ju kunnat tänka sig att man INTE nämnde hur jävla billigt det var, så att man hade framstått som mer givmild, men icke då, icke min mor. Jag fick ett par mer än tjänliga fleecehandskar av henne härom veckan, 15 kronor på Klädkällaren i Göteborg, tack och bock. Baddräkten, den är från Netto. 20 spänn, fy farao vad snyggt.

3 comments:

Mamma said...

Det är ju det som är min nisch och specialtalang. Största fyndaren! Halva-extrapriset-mästaren! Kupongklipparen! - där har ni mig!

Ulla said...

En av många kvaliteter och talanger vi älskar dig för.

Anja said...

Dottern (mamman) kan också, vilket resulterar i att snyggaste Åhlénsjackan pryder inte mindre än två söta flickor i södra Svedala. Bra talang är visst ärftligt.