Tuesday, April 12, 2011

På BB

Vad betyder BB? Barnbörd? Big Brother? Nej, inget av det. Tant har varit på Barnvagnsbio.

Det innebär alltså att man tar med sig barnvagnen med tillhörande barn in i biosalongen.

Och ja, du gissade rätt; det var en sjuhelvetes kakafoni av olika typer av bäbisjoller (mitt barn), gallskrik (andras barn) och kolikattacker (ungjävlar).

Och ja; alla i salen över 6 månader var kvinnor. Och jag behöver nog inte ens gå in på huruvida skorna var fotriktiga och frisyrerna korta och praktiska. För det var de så klart. Allas utom rock n' roll-morsans.

Men det var en jävla bra film. Jag somnade bara en stund på mitten med bäbis på magen. Och jag grät riktiga tårar - det är ett gott betyg. Svinalängorna hette den, tack för den.

2 comments:

Lina said...

Åh, Svinalängorna är ju en av mina favoritböcker. Den filmer måste jag se! xxx

Ulla said...

Ja fast man ska akta sig för att se filmen när boken var så jävla bra. Man blir lätt besviken.

I mitt fall hade jag också läst och älskat boken, men jag även supit bort vad den handlade om, så jag började s.a.s. på ny kula när jag såg filmen.

En stor behållning var Noomi Rapaces skådespelarinsats. Och hennes f.d. mans. Och barnet som spelade Leena. Och de härliga finska alkisföräldrarna. Ja fy fan vad sorgligt va.