Friday, April 01, 2011

Otrevligheter på stan

Det är fan anmärkningsvärt hur fruktansvärt otrevliga folk är. Alla sepen som knuffas utan att säga sorry. Som tränger sig före med en sinnesstörd självklarhet. Busschauffören som stänger dörrarna mitt framför näsan istället för att säga "förlåt det är fullt, din barnvagn får tyvärr inte plats". Alla fula fiskar som ser så förbannat sura ut utan anledning - för det är väl inte möjligt att de alla fått ett dödsbud nu på morgonen?

Jag har kanske suttit hemma på kammaren så länge att jag glömt bort hur otrevliga alla jävlar är. För jag blir förvånad och förfärad över världens beskaffenhet. Och det smittar också. Själv går jag ju också runt som ett åskmoln till slut, och väser ovänliga tillmälen såsom hora, kärring och cp. Hela världen, iallafall i den lilla staden där jag bor, verkar ha smittats av denna idiotiska surhet och otrevlighet.

Kanske kan man lösa det med att le, skratta och skoja mer - det ska ju tydligen också vara smittsamt, men jag tror bestämt jag drar mig tillbaka till min kammare istället. Och luktar på bäbisen. Och är sååå lycklig.

No comments: