Wednesday, April 04, 2007

Vorsprung durch Technik

Den här siten med en himla massa program är farlig för mänskligheten. Den tar musten ur den mest frekvente pintdrickaren, den gör en asocial och framkallar ryggont. Tveksam bildkvalitet och skränigt ljud, jag vet, men lik förbannat sitter jag där på min kammare om aftonen och fånglor. Behöver inte tajma E4:s Vänner-sändningar, jag har ju dom där på min laptop i ett enkelt musklick. Inga fler gräl om hur jävla tråkigt CSI eller Scrubs är, jag kan ju alltid gå upp på rummet och kolla på Sex in the City om lusten faller på. No more trängsel i Väntsoffan, laptopen sitter skönt i knäet i min MALM-säng.

Jag har dessutom utvecklat den sköna ovanan att äta popcorn varje kväll. Dom med smör på. Eller bara salt. Ligger med skålen i sängen varje kväll och tittar på någon fånig amerikansk fars. Och jag har verkligen förmåga att välja bland det digra utbudet. Inga klassiker här inte, inga kvalitetsrullar precis, inte tänka.

Följande har jag fått avnjuta denna vecka:

The Breakup - Vince Vaughn spelar tv-spel och är tjock, dumpas, lär sig läxa, blir smal och får Jennifer Aniston tillbaka.
Click - Adam Sandler väljer karriär framför familj, lär sig läxa via universell fjärrkontroll (fast det var bara en dröm) och inser att Kate Beckingsale och barnen är viktigast.
Just Friends - Snygg tjej vill bara vara vänner med killen som är tjock, 10 år senare röner han stora framgångar inom musikbranchen och har blivit smal=snygg men samtidigt en uppblåst egocentrerad idiot, därför måste han lära sig läxan (att vara sig själv) innan han vinner snygg tjejs hjärta.

Shit pommes - vilken dynga. Ikväll tror jag att jag ska reta hjärnan (och enligt hett tips tårkanalerna) med Brokeback Mountain. Seriöst.

Jag är så förundrad. Vad är detta för site? Vem står bakom och varför? Gratis film och TV-serier direkt tillgängliga bara sådär. Ingenting att ladda ner, ingen ansträngning. Kan det verkligen vara lagligt? Missuppfatta mig rätt, det är ju helt fantastiskt, men är det rätt på nåt sätt? Och hur ska DVD-mannen nu tjäna sitt uppehälle?

2 comments:

Anonymous said...

sjukt olagligt. kan inte tanka mig att de har varken MCPS eller PRS licens. eller nat annat copyright avtal. Sadar. Nu har arbetsskadan varit framme. god afton

Anonymous said...

http://www.euchannels.net/web/ramme.htm
Funkar fint massor av P2P kanaler