Friday, April 20, 2007

Lilla Snigel - Akta dig

Man fattar nu varför de flesta singlar inte sitter hemma på Fredagkvällarna, och att de som gör det är bittra jävlar. Vad gör dom liksom?

Se, där sitter Anita, 34 bast och snigel utan barn, njuter av att äntligen vara ledig efter en hektisk vecka på kontoret. Hon lagar till något lyxigt till sig själv - fläskkotlett, potatiskorketter och en mustig sallad, kanske ett glas vin (bara ett), tittar på Så ska det låta och sjunger med på refrängerna. Rösten ekar tomt i vardagsrummet. Telefonen är på silent men ringer inte ändå, de andra har ju sitt.

Det kunde varit jag. Förutom ett par små detaljer. Varmrökt lax, potatisgratäng och rocketsallad. American Idol med Country-tema (jag sjunger inte med för jag kan inga av låtjävlarna). Och nu knäpper jag upp en burk Stella Artois att skölja ner mina jordgubbar med.

Det är ju ändå Fredag.

No comments: