Monday, April 30, 2007

Det finns inget som heter karensdag i England

Man kan tycka att det var onödigt att vara sjuk på en Vårtkärringsfri dag. Imorgon kommer ju att kännas som en Måndag och så sitter HON där i hörnan och nyser teatraliskt, smaskar som en utsvulten hyena, fäller tradiga kommentarer om totalt ointressanta ting. Men eftersom jag fått helgen förstörd av feberfrossa tyckte jag inte det var mer än rätt att jag fick en dag ledigt. Det blir lunch med Mammadockan på Ice Wharf i solen. Kanske en liten shoppingtur i Camden. Och i eftermiddag ägnar jag mig åt den nya innehobbyn Housewifing.

Daytime television är fan inget för oss intelligenta. Trisha. Jeremy Kyle show. Pundare har bedragit pundare. Dom är 18 bast och har bedragit varandra med respektives syster eller mammas pojkvän. Tre aborter bakom sig och lika många missfall. Lögndetektortest och body language-analys avslöjar sanningen. Ser den i vitögat. Så slåss dom på TV. Men dom får ju iallafall vara med.

Dagens låt: Sixpence None the Richer - Kiss me, kiss me, kiss me

"Nu har jag suttit och tittat på den där lilla munnen i en timme och velat kyssa den"

1 comment:

Anonymous said...

Hej! Jag tanker pa dig..xxx

Vilken tur att vi far traffas sen da?