Thursday, April 05, 2007

Gasmask

Nu är våren kommen. Jag får sitta på Primrose-balkongen och dela en flaska rosevin med mig själv. Och jag är såååå lycklig. Röka får jag också. Röka morötter.

Skiter i Hollyoaks, skiter i middag, skiter i allt annat. Här sitter jag och mår som jag förtjänar.

Fyra dagars ledighet tornar upp sig framför mig som en hägring. Men det är inte på låtsas, det är alldeles rätt och riktigt och jag är nöjd.

Var nere i vinbutiken innan och införskaffade en butelj. Expediten, fransman, gav mig nyckel till boutiquen. Han sa att jag behövde den om det skulle bli en gasläcka, visade mig var jag skulle stänga av gasen om olyckan var framme. New legislation. O ja ba. Hallå, kan jag komma hit och hjälpa mig själv till vin om natten? Vill du hjälpa hjälp dig själv. Nej men vi har larm, skyndade han sig att säga. Vad ini? Jag skyller på gasen. Oledolyckan.

Nu ska jag skriva en bok. Watch me and learn.

2 comments:

Anonymous said...

tant, jag hjärtar dig innerligt. Götelabarj har ju faktiskt ingen ullaguran. Pappa har fyllt mig med öl och entrecote och bearnaisesås från avenyyyyyn. Håll fanan högt, nu drar jag till bonnan. Miss you min kära! X

Ulla said...

Oh lilla Mawia, se så söt du är.Kom hem till mig nu så leker vi, fattar du vad vacker London-sommaren är. Jag har precis kommit hem från gårdagens festligheter, men mer om det i nästa blogg! Godmorgon!