Thursday, April 12, 2007

Nu ska vi sjunga

Utdrag ur: The new exciting adventure that is Ulla's secret little book. Illustration: Fuzz D.





Det är inte för att sjunger bäst, det inbillar jag mig inte. Inte heller att jag är mindre full än mina motspelare, när hände det senast att jag var mindre berusad än någon annan, att jag spottade i glaset? Ha.


Snarare handlar det om att jag sjunger högst och håller tonerna längst, jag har mest tävlingsinstinkt och är den sämste förloraren. Den som har spelat TP med mig vet hur sur jag blir när jag inte står som segrare. Värst är det när jag spelar med andra segerskallar såsom Anja eller Emma, då blir det strid, fula ord och rena elakheter.


Nu säger dom att jag sjunger vackert. Att jag ska sjunga smäktande ballader på kyrkbröllopet inför Gud och denna församling. Var fick dom det ifrån? Har dom laddat ner Angry Dogs-plattan på Limewire, eller vadå? Jag är illa smickrad, men mest är jag nog nervös.


Sjunga i kyrkan? Jag? Oh, herregud.

4 comments:

Svenny said...

Neeej, nu blir jag radd. Med kaj? Det sag vi ju hur det gick sist, snodda bullar och svordomar. Neej, vilken hemsk tanke...

Anonymous said...

hoppla vad vackert. men du håll i touretten! kissiekiss

Anonymous said...

Fast bullarna var hemskt goda! Nastan värt att hänga med Kaj för! :)

Anonymous said...

Neeeeej inte sjunga med Kaj! Fy!

Sjunga för mig såklart! Det blir jättevackert!!!

Angry Dogs-vackert...