Sunday, April 29, 2007

Indiskt bröllop

Det mest bisarra jag var med om denna helg var när jag fick ett indiskt meddelande på Lördagkvällen. Jag undrar fortfarande om det eventuellt kom i någon slags inbillad feberfrossa, men det är kvar i telefonen även idag. Han undrar om jag eventuellt vill gå på bröllop med honom på Söndagen. Jo, det är säkert. Och nej, han vill inte gifta sig med mig (än), men han vill att jag ska följa med honom till någons bröllop som hans "partner". Va? Vi är väl inte bögar? Vi är väl ingenting.

Till saken hör att jag träffade honom på puben i Fredags och han vågade inte prata med mig trots att vi satt vid samma bord. Hur fan skulle det då gå till att vi gick på bröllopsfest i grupp?

Denna indier måste vara den skummaste person jag träffat. Cp-textar flera gånger i veckan, alltid efter klockan 21, men vägrar tilltala mig när vi råkar befinna oss i samma lokal. Hur tänkte han?

No comments: