Sunday, April 29, 2007

Struma

So much for the hålla helg. Jag var ute på lokal i Fredags och var väl i slutändan på Dublin Castles Paradis-disko ungefär nyktrast på stället efter att ha smuttat mellanöl hela aftonen. Jag vaknade upp på Lördagen med ont i halsen, trotsade dock struman och for till Primark, vilket var en sjukt överskattad shoppingupplevelse. Fula trasor uppsydda av stackars asiatiska barn, äckliga människor som attackerade boutiquen med shoppingvrede och frenesi, knuffar och milslånga köer till både provrum och kassa. Nej tack, jag avböjer. Kalla mig snobbig, men jag betalar hellre några kronor extra på HM än att genomlida denna fars. Sedan skulle vi se på fotboll, men det fanns ju för fan ingen lokal som visade den. Vid det här laget började jag känna mig riktigt risig och stolpade hem till soffan. Här ligger jag nu fortfarande ett dygn senare med feberfrossa och svullen strupe. Ball ju.

Nu ska jag kurera mig så att jag blir snygg tills date nummer 2 går av stapeln på Tisdag. Tjohej!

No comments: