Friday, April 20, 2007

Fredag - I`m not in love

Nu är jag tant. Tråkig som få och osugen som en fullmatad blodigel. Hade jag haft ett husband hade jag skyllt på huvudvärk, inte orkar jag i afton. Jag är slut som artist.

Influensasymptom - ska jag göra en Vårtkärring och hävda att jag är HIV-smittad för att få sympati? Det verkar ju funka. Så får jag också spela patiens och lägga pussel på datorn för 1500 pund skattefritt i månaden.

Det händer inte att jag sitter hemma själv en Fredag, det händer aldrig, och nu när det händer är jag den förste att se till att det aldrig får ske igen.

Medan livet fortgår på andra sidan panormafönstren - dockorna äter Fiskgratäng på Agar Grove, Alabama Slammers dundrar shots i baren på Slaughtered Lamb, Fuzz och Kim manövrerar ljudteknikerrattarna på Dublin Castle, Amy Winehouse ger hemligt uppträdande på scen, Camden Crawl-ungdomarna drar från venue till venue och upplever musik, fylla och kamratskap - här sitter jag och önskar att jag var sugen. På något, på någon - eller iallafall på ett glas vin. Inte ens det.

www.sjukihuvet.com

No comments: