Tuesday, May 11, 2010

Tjockcoachen

Jag har fått en tjockcoach. Hon ser till att jag äter duktigt, för jag växer ju fortfarande, som hon säger. Och så får jag okynnesköpa glass på eftermiddagskvisten när allt som är som tråkigast. Och ta macka till maten trots att jag öst upp ett berg på tallriken.

Och det är ok att jag äter pringles, ballerina kladdkaka och kinapuffar till middag ibland. Jag får det, eftersom jag ju växer fortfarande.

Nu har jag visserligen skakat hand med min kusin om att vi båda ska väga 60 kilo till nästa gång vi ses, vilket är ungefär vid midsommar. Men det är ju bara dumheter. För om man är smal så ser man äldre ut, för då syns rynkorna mer. Det är sant, det är säkert, för det har min tjockiscoach sagt.

Smal och skrynklig eller tjock och slät, vad väljer du? Jag vill fan hellre vara ett fylligt välmående plommon än ett gammalt rynkigt russin, alla dagar.

Så ge mig en bulle till och gå och lägg dig. Hjördis får säga vad hon vill. Tjockglad byggde denna kropp.

No comments: