Thursday, May 13, 2010

Tig i församlingen, kvinna

Idag har jag frångått en av mina principer. Inget allvarligt, utan bara den om att inte vara vän med folk på Facebook som jag inte känner eller har träffat. Skulle Neil Tennant eller för den delen Pernilla Wahlgren friend requesta mig skulle jag självklart med lätthet frångå alla mina principer och förmodligen ligga med dem också av bara farten. Men då skulle man också kunna hävda att jag "känner" dem, för de har ju vart med sedan i mitten av 80-talet och ett tag brukade jag tänka att Neil&Chris kunde "se" mig, varför jag försökte vara snygg och tuff även i min ensamhet. Det är nog lite samma för dem som tror på Gud och hans pack. Att man spänner sig i vardagen och gör vissa grejer bara för att man tror att någon tittar, varde det Jesus eller Chris Lowe, same same. Jag har nu dock lyckligtvis växt ifrån detta.

Min nya kompis?


Jag gillar hans konst, fast jag inte är konstintresserad, jag gillar hans åsikter och jag gillar hans humor. Och dessutom vill jag sätta ner foten lite lätt, bara försiktigt och i all välmening. Att rita är kul ju. Man kan rita vad som helst, det tycker jag att man kan. Ibland ritar vi kuliga grejer i Bamses Målarbok, även utanför de färdigritade bilderna, man får det. Luften är fri. Än så länge.

Min man har sagt att jag inte får skriva dumt om Musse Pigg i min blogg, för då kan mörkermassen komma och kläppa mig eller i värsta fall hacka min fina blogg, och det vill vi inte. Därför håller jag både låg profil och i min hatt. Dessutom vet jag ju att man ska lyda sin make annars får man stryk, det har Musse Pigg sagt.

No comments: