Wednesday, November 29, 2006

Knark är bajs

Igår strax innan läggdags tvingade min fru med mig till Mixern. Hon var lite skraj att gå själv, för hon hade satt upp ett möte med Langaren. Jag är inte svårövertalad när det kommer till pubbesök, så vi traskade dit och fick pints. Sedan kom Langaren. Han verkade hög trots att han sa att han inte tagit sina sedvanliga lunch-pills denna dag. En blankögd flicka i blonda dreads började desperat dra i honom så fort han kom in. Kom så går vi ut i gränden, jag vill ha, jag vill ha. Han sa att han hatade henne. Ett antal andra personer kom också fram till Langaren - hemliga handshakes, jag är böjd att tro att det utbyttes små paket och sedlar, det är jag.

Sedan langade han till oss. Och han sa till mig att om jag delade det med någon skulle han döda mig. Han tog strypgrepp på mig för att visa hur han skulle gå till väga.

Jag förstod och lovade att bara ladda upp programmet och filerna på min egen dator.

Att vi sedan stannade till stängning och blev lite smålurviga på pints, är en annan historiett. Vi slapp iallafall knarka.

No comments: