Monday, November 27, 2006

Sunday, Bloody Sunday

Nattbussen från Manchester hinner in till Camden Town station alldeles precis 5 minuter innan Dublin Castle-stängning. Självklart vill då två svettiga bussresenärer tjurrusa upp till slottet för en liten nattpint. Och oj vad det var många glansiga fyllon på plats. Vi stationerar oss snabbt med en pint, får leka med musikfarbröderna. Hela punkarsenalen är där, cp-Max är otrevlig men de andra vill kramas. Osmani vet inte att det var jag som skickade retarderade meddelandet "snygga snygga Osmani" kvällen innan och det tänker jag heller inte bekänna.

Man hinner med två pints på en timme, sedan får man en till efter stängning, man gör alltid så. Henry säger att vi får, Scott tycker också att det är ok. Vi får sällskap av två engelska brudar som är just sådär engelskt slapper-porriga att de bekräftar mitt ogillande av engelska tjejer. Den ena är värre än den andra; snackar porr, avsugning och trekant med stolthet, drar gång på gång fram en rosa bröstvårta med hår runt omkring. Hon hade INTE klarat femkronorstricket, med största sannolikhet ej heller penntricket. Den fulaste av dom, hon med den stora blöjstjärten och pattarna halvt hängande utanför blusen, småhånglar lite med Eda, som nyss har spytt i trappan. Lockar (läs: skrämmer) med snabbis på toaletten. Rick Gill skryter om sina framtida skivförsäljningsframgångar och den ypperliga kvaliteten på hans nya EP. Darkness-Ed avslöjar vem den nya bandmedlemmen som ska ta över efter Justin är, samt skryter även han om kvalitetsbitar och framtida framgångar. Jag ser ett mönster. Jag är nyktrast på stället.

Men uppenbarligen inte tillräckligt nykter för att ta mitt förnuft till fånga och kila hem för skönhetssömn inför arbetsdagen. Nej, det ska bli efterfest och jag ska med. En grupp Camden-profiler tågar hem till Darkness-residenset. Det är jag och Fuzz, Eda och hans flatmate Taj, en lesbisk brasilianska som jobbar på Dublin Castle, Mr Gill, Constituition-Jason och de två engelska slappers-brudarna med bröstvårtorna. Vi köper Stella Artois på burk och cigariller. Väl hemma vill alla utom jag knarka, särskilt porrbrudarna. Jag håller lågprofil, smuttar lite öl, lyssnar på hårdrock.

Vid femdraget känner jag att det är dags att slänga in handduken. Då får jag låna både säng och pyjamas av flatmaten, som självklart verkar sugen. Han nattar mig med puss på mun, säger att han ska komma och joina mig i bädden.

När jag vaknar (ensam!) strax innan åtta är jag omåttligt motiverad inför den stundande arbetsdagen. I min snygga sportpyjamas stapplar jag ner i vardagsrummet där festen fortfarande är igång. Folk är cp-fulla och överdrivet kärvänliga, alla vill pussas och kramas. Jag vill bara sova, men istället går jag till arbetet och njuter nu av utmanande arbetsuppgifter. Vilken miss.

1 comment:

Anonymous said...

Fan vilket sexigt ex jag har. Kex