Tuesday, November 21, 2006

Livets Vatten


Gissa tre gånger - tyckte vi det var ballt när vi hittade en pub i Glasgow vid namn Uisge Beatha? Gissa ja, gissa nej, gissa kanske. Som bakgrund kan jag berätta att jag och Lisa mfl var med i ett ytterst exklusivt whiskey-sällskap back in the days när vi var små flickor som låg i Lund och var aktiva i Kalmar Nations studentikosa värld. Denna hemliga klubb bara för invigda hette just Uisgue Beatha. Med andra ord tyckte vi det var så dödsfräckt att gå till den pub som var namne med vår ungdoms glatt uppsluppna sällskap.

Självklart uttalde jag namnet på min favvo-whiskey fel när jag skulle beställa, så som jag alltid gjort. La Froit! Laphroaigh. Vad fan. Värmde gott i Glasgow-kylan gjorde den iallafall! Mums.


Whiskey, vår heliga sup, ta den, blunda och njut, rinner ner för strupen, sticker till som ett spjut - Whiskey är vår heliga sup!

Skål för helvete! Skål och välkomna!

1 comment:

Anonymous said...

Jag vill också leka på Uisge Beatha-puben!!!