Wednesday, November 01, 2006

Pest eller kolera

Här bjuder jag på ännu en rolig lek ur min lattjolajbanslåda. Den går till som följer och är mycket enkel:

Samla ett glatt gäng med människor du känner väl och med vilka du har många gemensamma bekanta (t.ex. ett övervintrat tantpack från Camdenscenen). Fyll alla med alkoholhaltigt dryckjom. Nu börjar skrattfesten.

"Om du var tvungen att välja (du får inte dö!), vem skulle du helst ligga med av…och ...[fyll i valfritt par som det är omöjligt att välja mellan]? T.ex.:

Tapetseraren eller Rastagubben? (äckligt stöddig ful 40+ gubbe i brokiga blusar vs Rastafariman i stor hatt som röker braj men som iaf har "gulliga ögon" (citat Nina)

Dublin-Henry eller Mixer-Alan? (småmullig farbror som är sjukt snäll vs högljudd och full skotte som saknar tänder)

Slampan eller Ben and the Pimps-Ben? (snygg men slampig och bimboaktig australiensare vs sliten alkoholiserad rock'n roll-kille)

Tjock-Keith eller Svensk-Tony? (fetto som är jobbig och älskar Sverige vs mager tönt med fiskögon som älskar Sverige)

Aids-giraffen eller Aids-musen? (sönderknullad och lång vs oknullad och minimal)

Rick Gill eller Rick Chapman? (övervintrad och överförfriskad rockgubbe vs dennes gitarrist -samma stil men numera utan vårta)

Fuzz eller Omar? (liten DJ vs stor DJ)

Januari eller Pat? (frun i störiga Heavy Metal-paret vs mannen i störiga Heavy Metal-paret)

Sofies pojkvän eller Olivias pojkvän? (snygg lång som älskar Sofie vs snygg lång som älskar Olivia)

Emmas bror eller min bror? (nu har det gått för långt)

Din mamma eller din pappa? (nu har det definitivt gått för långt)

Han där eller han där? (peka på valfria personer i lokalen)


Roligt! För stora barn och små vuxna.

3 comments:

Anonymous said...

Ja den va rolig! Camden's Skamtar-gubbe (There were three irishmen...) vs mixer-Alan! Det ar nog den enda gangen jag gar for Alan.
"Stacey"

Ulla said...

Haha, honom glömde jag, men jag tänkte mer "Gubben som säljer skämt om irländare utanför Mixern" vs "Flintskalliga gubben med håret påsytt på hatten på Elefanten". Den du, den var svår. Alan är ju snäll mot oss barn samt har en snygg Zlatan-tshirt, det vinner han på.

Anonymous said...

Ja det var roligt. Min favvo var lille killen i randig troja och vita strumpor. Eller FOR stor eller FOR liten snopp...