Monday, November 20, 2006

Glasgow Rangers


Självklart vill man beblanda sig med lokalbefolkningen när man är på semester. Därför ville vi snacka med två Skottar på puben i Skottland. Vi fattade ungefär hälften vad de sa och log och höll med mest. Om jag förstod det hela rätt spelade den ena i Celtics b-lag (under 25s sa han sig spela i, vad fan det nu är - under 21s brukar det ju vara), och det blev "min" kille. Han bjöd på två feta fem-i-stängning-drinkar och vi tyckte det var gött och planerade att följa med dem till nästa ställe. Men så gick Lisa på tjotta och jag var tvungen att artighetekonversera hennes snubbe. Och nu uppfattade jag plötsligt all skit som hävdes ur kakhålet. Det hela gick snabbt utför, då han visade sig vara en vämjelig människa som hatade London. Varför, ville jag veta, och svaret kom utan skam: Jo, för att jag är en cp-skadad idiot-bajskorv som hatar svarta och det finns alldeles för många "såna" där. Dra åt helvete, tyckte jag. Fuck you then, kontrade han. Sa du nåt om min mamma, replikerade jag. Min mamma är kanske mörkhyad. Fuck you then, dundrade han hotfullt. Och eftersom han hade slut på argument verkade han vilja ta till knytnäven så som alla smarta vill, så då blev han utforslad av vakterna medan jag och Lisa fick hänga kvar med personalen.

Ulla 1 - Rasistjävel 0

No comments: