Tuesday, November 21, 2006

Vem vill du vara?

Jag vill vara Rachel, absolut inte Monica och helst inte Phoebe. Gulligt charmant killmagnet som dessutom är jävligt rolig hellre än städfreak med anal dåligförlorare-tendens eller bohemisk yrhöna med dålig självinsikt.

Jag vill vara Carrie, verkligen inte Miranda, inte gärna Charlotte och Samanthas stil ligger inte för mig. Verbal, romantisk, trendig och läcker hellre än styv rödhätta, mjukisoskuld eller porrälskande kuksugerska.

Jag vill ha den blårutiga skjortan Rachel hade på sig i gårdagens T4-avsnitt. Jag fick låna Emmas rödrutiga dito för dagen. Näst bäst.

Jag vill stöta på gamla ragg och boyfriends som inser att jag är vackrast och ballast i kommunen. Jag springer in i lastgamla hånglet Omar på stan. Inte alls bäst.

Jag vill gå med huvudet högt, näsan i vädret, klackarna klapprande mot trottoaren, svingandes min handväska och vara queen of the world. Smal, snygg, careless single 30-something, som skriver ner intressanta iakttagelser av min omgivning som alla vill ta del av.

Jag kräver inget, men jag vill ha allt.

No comments: