Thursday, November 09, 2006

Huligan

Om man är ett riktigt fotbolls-fan måste man hata alla lag utom det egna. Jag försökte febrilt och utan resultat fråga de Chelsea-fans jag var på match med igår vilket lag de tyckte näst bäst om efter Chelsea. Men det var som pest eller kolera-leken för dem. Fuzz tex, han ville hellre dö eller ligga analt med den konstiga skäggiga farbrorn som berättar tråkiga Irländska skämt utanför Mixern, än heja på Tottenham.

"Men om Chelsea inte fanns, vem skulle du heja på då?", försökte jag. Nej, då skulle de inte vara intresserade av fotboll alls. Eller så var frågan lika omöjlig som om jag frågat "Om inte jag hade suttit här bredvid dig nu, vem skulle sitta här istället?". Din mamma.

Tydligen måste man sitta och skrika "You’re shit and you know you are" och "Who are ya" omvartannat och agressivt till motståndarläktaren när man är på match. Alla andra matchresultat är bara viktiga för hur de påverkar Chelseas plats i tabellen. Man får inte gilla Eidur längre eller bli glad när han gör mål, för han har övergett Chelsea och spelar nu för en annan klubbjävel. Och tydligen gillar jag bara fotbollsspelare för att de är snygga. Joe Cole, Frank Lampard, Carlo Cudicini och Paulo Ferreira. Hunkar. Så därför är jag inget "riktigt" fan.

Jag är ett flickfan och här är mina topplistor.
  1. Chelsea
  2. Arsenal
  3. Barcelona
  4. Celtic

  1. Eidur Gudjohnsen
  2. Joe Cole
  3. Henrik Larsson
  4. Gary Linecker

Snyggve.

1 comment:

Anonymous said...

Vada, vill du ligga med gary linecker? Men ja, flickfan ar roligare:
West Ham
Millwall
Fotbollspint
Fotbollsligg