Monday, March 05, 2012

Dagens utfitta



Idag är man ute på rövarstråt i närområdet. Du hittar mig på ursexiga Linero Centrum, platsen som såväl Gud, som kommunen, som arkitekterna glömde.

Det är med blandade känslor jag besöker denna plats på jorden. Dels är den så ful att jag är glad att jag inte bor alldeles i närheten. Men av samma anledning, fulheten, får det mig att må dåligt att vistas här. Det är min närmaste Ica-butik och min lokala tandläkare och det finns ett apotek här. Så ibland måste man.

Det luktar socialbidrag, snedfylla och urtvättad täckjacka. Så mycket misär det nu kan bli i Lunds förnämliga akademiska kommun.

Jag bor bara ett stenkast bort, men själsligt befinner jag mig på en helt annan planet. Call me a snobb, jag är en, jag gick inte i snobbskola som barn för intet.

2 comments:

ch said...

och jag då, läraren i snobbskolan,den så kallade storsnobben, skulle då aldrig sätta min vita tass på linero centrum

lillsnobb

Ulla said...

Fäladstorget är så jävla mycket snyggare, jag var där idag och körde BIL med en tant. Parkerade i en ruta. Det var kul. Jag vinkade, men du var inte hemma. Det var kl 11 AM. Hejsvej.