Thursday, March 01, 2012

I love you more than you love me

Det verkar som att Isabella tycker att Lovisas kärlek är lite för intensiv och intim i många lägen. Jaga och dra, krama och pilla. Så kommer jag efter som en kärring med hängröv och skriker NEJ. Lite pedagogik på det: Boken är ISABELLAS, hon bestämmer om DU får låna den". Men allt mitt är tydligen ditt, slit och släng, jag kräver inget men vill ha allt. Fly mig en bulle.

Om mindre än två veckor börjar den lillaste på dagis. Kan du tro! Den lilla! Men så måste det bli, för man kan inte leva på 5300 kronor i månadslön. Man måste jobba, hårt och länge. Och tydligen ska Lovisa i samma veva flytta till en annan avdelning, och det blir väl fint, får hon leka med jämnåriga barn medan lilla tar över bäbisavdelningen, utan att för den skull ha sin storasyster i hasorna som pillar henne i ansiktet och rycker alla leksaker ur händerna på henne.



Förresten ska jag klä upp mig i kostym (ej bokstavligt) och göra ett gott hedervärt intryck nästa onsdag. Gissa varför, om du orkar. Mamma, jag berättar på fredag på vårt mys!

3 comments:

Anja said...

Det där känns igen. Men lillebror är rätt bra på att ge igen. Den som ger sig in i leken får leken tåla....

Kiss!

ch said...

vaddå för kostym? vaddå för mammamys? Sluta nu din semletjuv, jag vill också vara med, uhhh ... förresten ska du komma hit i helgen och leka med mig, glöm inte det.

Ulla said...

Isabella tar mest skit tycker jag. Gråter mest bara om det gör ont, i övrigt låter hon sig köras med. Nåja, hämnden är säkert ljuv en vacker dag i framstjärten!

Ja du Cilla-Pilla, så går det när man reser bort på solsemester och lyxlirar sig och överger sin stackars syster. Men jag är inte den som är den, kan komma hem till dig i helgen och avslöja alla spännande detaljer ur mitt rafflande liv. Du kan visa bilder! Ja! Lördag eller söndag, jag är öppen för allt, bjud in mig bara!