Monday, March 12, 2012

Lilla snygg går till dagis


Imorgon börjar inskolningen till dagis. Och för den som undrar är ju detta en av huvudanledningarna att jag bor i Sverige och inte i något annat skitland. Att det FINNS dagis, och att det kostar jävligt mycket mindre än vad det smakar. Medelinkomsttagarna i England har ju inte råd med sådana extravaganser. Det blir till att vara hemmatomte. Eller jobba i skift. I Brasilien kan man hyra in en favelatomte - alltså en, och tillåt mig nu låta både snobbig och lite rassig, outbildad lantis som förmodligen dessutom är religiös.www.meningsfullsamvaro.com.

De flesta expertföräldrar, sådana man hittar på Familjeliv.se och andra forum om man skulle vara dum nog att kika in där, tycker att det är för tidigt för ettåringar att börja på dagis. Att de har de bättre HEMMA, med en FÖRÄLDER. Och gärna att de ammas tills de är två. För NÄRHETEN. Till dem vill jag bara säga dels att var och en blir salig på sin fason och dessutom att jag tycker det är trams. Säg den ettåring som mår bra av att gå hemma och dra med en sur kärring, säg den du.

Min ska få ynnesten att gå på dagis, slippa bli socialt missanpassad, träffa lite annat småfolk och drillas av spjutspetsutbildade förskolepedagoger. Det blir asbra.

Själv ska jag jobba lite mer, tjäna lite mer pengar och bli lite trevligare. Det kan aldrig skada.

No comments: