Saturday, March 03, 2012

Tig med era jävla chips, jag är tjock

Precis innan jag ska kasta in min handduk för dagen, alltså gå och knyta mig, ser jag en reklamfilm på min teve.

Klockan är 00:30, strax efter att fredagen övergått till lördag.

Jag minns inte så noga om det var OLW:s eller Estelle:s chips det kommersiella inslaget rörde, men det spelar mindre roll.

Vad som gjorde mig uppriktigt förvånad, lite förbannad och dessutom äcklad, var att chipsreklamen var gjord på temat "fredagsmys".

Detta efter att jag på mitt mys tryckt i mig snask, cola, fruktsallad, glass, om vartannat, näve efter näve i påse efter påse.

Tror du inte jag ville spy i min egen mun när någon försökte locka med chips vid denna okristliga tidpunkt? Finns det någon tidpunkt på hela jävla veckan då det är MINDRE lockande med fredagschipsmyzzz än just klockan 00:30 när man står där nyborstad, trött i sin pyjamas och med magen spjärnande och bubblande av göttigheter man i vid närmare eftertanke önskar att man aldrig satt i sig?

Hur dumt får det bli? Denna reklamspot har de alltså betalat för, som att torka sig i röven med sedlarna eller ännu värre skänka en större summa till ett kristet samfund.

Jag tror jag måste ägna mig åt lite bullemiska kräkningar av bara tanken på dessa chips och nästa jävla mys som är så långt borta i en avlägsen framstjärt att det knappt finns, iallafall har man verkligen inte börjat se fram emot det ännu, det äcklar mig faktiskt.

Tig med era chips, vill jag ropa. Tig med dina smörgåsar, när du ändå är igång. Jag ska inte ha nåt.

1 comment:

Anonymous said...

Hallå där