Saturday, December 31, 2011

Jag är vad jag äter

Ett kolhydratsmonster. Ja, för fan. Med svullen buk och ständigt sug. Utom om aftonen när jag är så uppsvälld att jag säger, jeden tag, att nu får det vara nog, imorgon blir det köttrace, kött och fett only.

Så tänker jag tills nästa morgon när flingorna, fruktyoghurten, ostbollarna dukas fram. Mums! Lovisa, idag bakar vi kanelbullar visst gör vi, du måste ju inviga ditt nya Pippi-förkläde, måste du inte.

Sedan lunchar vi så hårt att vi håller oss till långt efter middagen, men självklart äter vi middag ändå, för även om man inte är direkt hungrig kan man ju vara sugen, och däremellan kommer inte fastan som kanske du trodde, nej däremellan kommer chips, kakor och frukt.

Tre kablar till Gotland om dagen och jag håller mig någorlunda i trim. Samt det faktum att det bara är en månad på den brasilianska dieten. Förra gången var det ju nästan 3 månader och jag vägde 72 sexiga kilon vid hemkomsten, vilket jag borde kunna undvika med viss råge denna gång.

Men det är fan inte lätt. Vi på en 50's-diner och det fattar ju tomten själv att jag som gammal Diner-räv var tvungen att sampla stora delar av menyn. Banana spliten i synnerhet. En påse sura bilar hade jag med mig från Sverige - ooops, ingen annan som gillar't, bäst att trycka i sig hela själv. Hotellfrukostbuffé, sockerkaka och pizzabröd, bäst att passa på, bäst att unna sig.

Det är ju jul. Det är ju nyår. Det är ju min födelsedag. Så kan man hålla på i all evinnerlighet, att bjuda sig själv på ursäkter att få kolhydratsfrossa. Tills man blir tjock igen, tills måttet rågas.

Eller iallafall tills vi kommer tillbaka till verkligheten i Svea Rike. Snöar det nu eller vad fan är det som händer? I Assis har vi 30+ om du undrade, men det gjorde du kanske inte.

No comments: