Sunday, December 18, 2011

Bakisspya

Alltså, en tant som slår klackarna i taket så anmärkningsvärt sällan glömmer ju mellan varven.

Men nu du. Nu ska jag. Aldrig. Mer. Bli. Askalas.

Salongsberusad kan jag gärna bjuda på, inga problem, men det här att dricka som om det inte fanns en morgondag, det lägger jag ner nu vid 35 års ålder.

För det finns ju alltid en morgondag. Som young, free and single kunde man ju spendera bakisdagarna i sängen, men det funkar ju inte för en tvåbarnsmamma som förväntas vara stabil, pedagogisk och duktig hela dagen lång. Särskilt inte när man är på semester och spexiga biläventyr pockar på.

Klockan var väl ungefär 13 när jag slutligen tvingades ur bädden, tog min spypåse och slumrade vidare i bilen. Inte ok.

Spyan lurade bakom tungspenen, vilket gjorde att jag inte kunde varken prata eller äta. Käck fru att visa upp liksom. Www.bramamma.com.

Typ klockan 18 hade jag kvicknat till tillräckligt för att trycka i mig en mindre påse chips. Läckert? Nej, inte det minsta. Osexigt och patetiskt, om du frågar mig.

Aldrig mer tokfylla, var det ja. Ta en Cola emellanåt och chilla vettja. Fullast vinner? Nej, skulle inte tro det va. Idag känner jag mig som alltså annat än en vinnare.

No comments: