Friday, April 16, 2010

På grund av cpskadan och horan

På grund av Islands mest opålitliga tarmhelvete sitter jag nu hemma i lägenheten och spänner mig - när jag borde vart i Johanssons/Petterssons residens med docklandslaget i högsta hugg och ett par glas innanför västen, det heta shoppingläget i sikte under morgondagen, snyggaste dejten med de finaste av kvinnor på commercial tavern fredag afton, 30-årsfesten för Emma Falk som en kulmen på lördagen, kanske en okynnespint på Dublin på söndagen. Ja, du hör ju, allt var utstakat och planerat, allt var vackert, allt skulle gå min väg.

Istället sket jag i det bastantaste av blåa skåp och hamnade på fisens pruttigaste mosse. Inget London för tant, sa Kuksson Kuk, ställde in alla resor med ett rått flin och sa att det kostade skjortan att boka en ny.

Håll i hatten, när dimman skingras står jag redo med mitt klickfinger och bokar nytt, inget stoppar en sugen.


2 comments:

Lina said...

Det är sanna ord tant! Du kommer om ett par veckor och vet du vad: då kommer vi att vara så sugna att sugenheten inte kommer att kunna stoppas!

Fy fan säger jag bara. Men shoppingen, pintarna och dockorna väntar på dig!

Kyss

Ulla said...

Och då är det sommarpints som gäller! Pussiklem