Tuesday, April 27, 2010

Gissningslek

Nu har jag lekt hitte-på. Nedan finns ett antal kategorier med 5 olika påståenden. 2, ibland 3, är sanna från varje kategori. Kan du gissa vilka? Jag må vara en ful fisk, och i de lugnaste vatten simmar dom, men riktigt så illa är det inte, väl.

Möten med Lassie
Tommy Körberg har sovit i min mammas säng
Jag har suttit bredvid Lotta Engberg på en flygresa och hon frågade mig "sysslar du med mode, eller?"
Jag har varit Kevin Costners barns au pair
Jag har skakat hand med Jacob Hellman
Jag har tagit Neil Tennant på bröstet (brösten?) och druckit ur hans vinflaska

Brott och straff
Jag sparkade en gång sönder en busskur
Jag har suttit i en polisbil efter att ha blivit haffad för butiksstöld
Jag har intagit illegala substanser på ställen där man inte får det
Jag har sålt vidare saker jag visste var stulna
Jag har stoppat pengar i egen ficka när jag jobbade på serviceinrättning och tog betalt av kund

Sjukdomar
Jag har drabbats av karpaltunnelsyndromet
Jag har haft en sexuellt överförbar sjukdom
Jag har blivit akutintagen på sjukhus pga fylla
Jag har haft mässlingen
Jag har blivit diagnosticerad med någon form av mental ohälsa

Kända allergier
Nötter (alltså korkade människor)
Kokain
Gräs (det på mattan i trädgården)
Penicillin
Katt (och hund och giraff)

Jag har aldrig
Jag har aldrig uppsåtligen och med baktanke ljugit i mitt CV
Jag har aldrig fått betalt eller betalat (i pengar) för sex
Jag har aldrig använt Guran i något som helst sexuellt sammanhang
Jag har varit i Sveriget aldrig
Jag har aldrig ljugit när jag har lekt "Jag har aldrig"

Mina hobbies
Sjunga karaoke
Sy gardiner
Påta i trädgården
Shoppa (särskilt skor)
Sitta och ljuga på en pub

Känner du din Ullagura? Du vet väl att hon är duktig!

2 comments:

Svenny said...

Jag kan. Jag kan. jag tror jag har alla ratt! Orkar inte skriva ner dem, maste jag?

Ulla said...

Nej det behövs inte! Men det är tur att du känner din tant, för på Lördag kommer jag och kläpper dig! Suget.