Tuesday, April 20, 2010

Djurens rätt i samhället

Nu är väl visserligen Halal-slakt förbjudet i Sverige än så länge, men man kan ju importera. Som den danska halalkycklingen Willy's lurade på mig härom veckan. Jag vill spy när jag tänker på att jag ätit detta djur som slaktats på detta vedervärdiga vis och dessutom välsignats av en fet och ond muselman. För idag har jag sett en halalslaktarfilm och det var fanimig det osmakligaste jag sett på länge, gör det själv om du vågar. Välkommen att googla.
Iallafall utropar jag nu mig själv halalvegetarian. Ska aldrig mer äta kött förpestat av en imam/sadist, inte ens om de halalslaktar en gris.
Och mitt råd är att alltid kolla baksidan på din köttpåse, det kan röra sig om religiöst ritualmord, vidriga grejer.
Jag säger inte att djur som slaktas på vanligt vis njuter och är glada, hade jag följt mitt hjärta hade jag varit helvegetarian, inte bara halalvegetarian, men jag tror inte att uppsåtet vanligtvis är att plåga till döds.
I religionens namn gör man synnerligen sjuka och onda saker, men fanimig inte i mitt kök i min ugn, där var måttet rågat.

No comments: