Saturday, April 10, 2010

Mamma sa att jag var sjuk

Och det var jag. Vilken tur!

Det vore ju så oerhört genant att komma till doktorn och bli kollad i öron, näsa, hals och så var man fullt frisk. Vilken skam som skulle kunnat gått på torra land, vilket slöseri på skattebetalarnas medel det hade varit.

Där satt jag i doktorns stol med doktorns urfräsiga ultraljudsmojäng mot kinden med vilken hon kunde konstatera att jag led av en svårartad bbihåleinflammation som endast kunde botas med en 10-dagars penicillinkur.

Vilket flyt.

Jag var tvungen att fråga om det var ok att dricka sprit nästa helg, även om det så klart är pinigt att erkänna att man sysslar med sådana farliga ting, och det var det.

Att hon använde order måttligt tar jag med en nypa grovsalt. Vilken doktor skulle någonsin säga till en att "sup dig nu riktigt snygg", även om det kanske är det jag kommer att göra, för det är inte för intet jag ska till Lindaste Lindon och leka med docklandslaget.

Håll i er. Snart kommer tant och kläpper det som kläppas skall.

2 comments:

Svenny said...

Oj va avancerat! Sjalv fick jag bara klammas lite pa kaken och i kinden sen var penicillinet i min hand. In och ut pa 90 sekunder - sa ar det nar det ar gratis. Vill man ha det finare far man betala for det.

J said...

docklandslaget, jag vill ocksa!!