Monday, July 11, 2011

Rosa Beckham

Tillåt mig småspy. Paret Beckham har fått en dotter. Nej men grattis.

Enligt uppgifter har hon i hemlighet köpt rosa babykläder i åratal medan hon har drömt om en dotter. Alltid exklusiva märken.
– Victoria älskar sina tre söner, men vill ha en flicka som kan vara med henne när sönerna spelar fotboll, med sin pappa, säger källan.
David Beckham, 36, avslöjade redan för en vecka sedan att babygarderoben var fylld.
– Det är något helt nytt för oss. Att ha så mycket rosa och lila i huset och klänningar. Alla kläder är inköpta, rummet är färdigt. Vi är exalterade, sa han då.

Det finns så många oegentligheter och vidrigheter i denna text att jag inte vet var jag ska börja. Uppifrån och ner kanske.

Hon har i hemlighet köpt rosa babykläder i åratal. Om detta är sant tyder det ju på sinnesrubbning. Tanten smyger alltså runt och kniper åt sig rosa fluffplagg, gråter kanske i dem om nätterna, längtar efter en flicka så till vanvett. Jag tror ta mig fan det är påhitt, det kan inte vara sant.

Hon vill ha en flicka som kan vara med henne när sönerna spelar fotboll med sin pappa. Men dra mig baklänges på en grusplan. Sönerna spelar alltså alltid fotboll, för det gör söner, särskilt om pappan heter David B och är fotbollshistoriens kanske mest överskattade spelare (dock snyggaste), däremot dottern kan INTE sparka boll. Hon kan ju förstöra den rosa volangklänningen, diademet med fjärilar kan ramla ur. Igen - jag hoppas för dessa arma barns skull att detta är hittepå av den ibland smått idiotiska brittiska tabloidpressen (NOTW).

Att ha så mycket rosa och lila i huset och klänningarJa, hur känns det? Alldeles underbart? Det borde väl jag veta med mina två döttrar. Eller just det, jag är inte ett köns-sepe. Tror du fan inte att det är ljug alltihopa, att den lilla bäbisungen ligger i sin vagn iklädd en liten Manchester United-dräkt ändå, säg att det är så, säg att de inte är så jävla sepe att de skapat ett rosa monster? Kan det vara så vidrigt här i världen?

Suri, akta dig. Du kan få konkurrens, snart kommer det en till bäbis med högklackat, string och läppstift trippande. Sedan kan ni tävla i vem som har mest botox och störst bröst också. Den dagen, den sorgen.

1 comment:

Anonymous said...

Jag finner inte ord. Tjejer kan ju inte spela fotboll. Nej, kolla in det snygga svenska fotbollslaget. Semifinal, va? Varfor skulle man tycka att det var intressant nar man kan kan sminka sig och botoxa sig hela dagen lang?