Friday, July 22, 2011

Live från min bil

Jag är så pass gammal att jag tycker det är fräckt och synnerligen anmärkningsvärt att jag just nu sitter i baksätet av min bil och livebloggar. Metabloggar gör jag, dvs jag bloggar om att blogga.

När Lovisa och Isabella blir stora kommer det så klart att vara fullkomligt vardagligt att blogga från sin bil. Eller blogga, kommer de att säga, vad är det för trams, sånt mamma höll på med under tidigt 2000-tal, så mesigt. Vi blottrar. Eller plussar. Eller vad fan man nu gör cirka 2020. Säkert med en handvändning från sin elbil. Eller vad fan, elbil, så jävla 2010. Från sin flygmojäng driven av något supermiljövänligt tjofräs. Framstjärten är oviss, framstjärten är spännande.

Men just nu sitter det iallafall en någorlunda modern och fräsig 35-åring i en Alfa Romeo någonstans mellan Lund och Höllviken och livebloggar, just nu är det ganska häftigt.

No comments: