Wednesday, July 13, 2011

I nördarnas högborg

Där sitter jag och min man. Och huddlar varandra, från badrummet till sängkammaren. Att huddla, det är alltså ett nytt verb. Betyder att chatta via Google+.

Jag har alltid haft en förkärlek till Google. Helst vill jag ha hela mitt digitala liv i Google-form. Jag vet att de styr mig och spionerar på mig, men skit i det. Storebror kan se mig hur mycket han orkar, jag har rent mjöl i min påse, jag har inte gjort nåt, det var inte jag.

Så nu ligger vi alltså här i sängen och nördar in oss på Google Plus. Det är väl ändå häftigt? Men jag tänker inte säga att det är en Facebook-dödare, för sånt snack är inte för lekmän, men oavsett vill jag vara med från början där det händer, när det händer.

Och just nu sker det alltså på Google+. Välkommen in i min inre cirkel.

No comments: