Saturday, July 02, 2011

Dricka vin och lyssna på musik

"Jag blir provocerad när folk säger att de tror på gud, det är ju som att jag umgås med en psykstörd". Säger Pelto, och jag älskar't.

Jag har spenderat min tid, inte mina pengars, i Värnhems flottaste lya. Att man kan bo så fint på Malmös bakgård. Snyggt, modernt, i like it.

Men mest av allt gillar jag min peltokung, den bästa, roligaste, smartaste som jag mött sedan säkert 2007. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Hade jag bara hittat henne tidigare. Innan alla barn, innan allt. Jävlar vad vi hade ljugit snyggt på puben i grupp.

Älskar't. Hälsningar från vinfryntlig hem till Lund.




1 comment:

Pelto said...

nu får jag en tår i ögat och dåndimpen på köpet, men vi ljuger väl bara bättre och bättre med några glas vin innanför västen för varje år som går min kära ullagura? ja, så är det, jag har nog bestämt rätt. och en date med bob har vi i augusti, det är en sak som är säker. mer än så kan ingen bli.