Friday, March 25, 2011

Har ett underbart liv

Lilla livet går i vågor. Ibland sitter man på sin allra högsta häst och blickar ut över alla världens töntar, mår som en köng och tackar gud för allt.

Igår tex. Jag promenerade säkert 1,5 mil, bland annat i Skrylleskogen, med vårsolens välkomna värme sipprandes in genom trädtopparna. Det gjorde mig märkligt lycklig trots att jag då rakt inte är känd för att vara en skogsmullemus.

Sedan reste vi till världens bästa arbetsplats, nämligen min gamla som jag tyvärr som fan inte längre har. Det var så klart trevligt, familjärt och mumsigt, men samtidigt lite sorgligt. Att bara vara på genomresa. Att inte få vara med. Att inte kunna säga "ses imon" eller för den delen "du får ha en trevlig helg" på det där roliga sättet som bara en äkta Semc-skojare kan förstå.

Men de verkade glada att se sin favorittant. Bullar, skratt och mys med liten bäbis. Och Isabella fick snyggaste outfittan i presang, proffsigt handarbetad av kära duktiga Miss Ripa.

Sopan with capital S låtsasvabbade som vanligt så man slapp se eländet.

När man kom hem hade vår nya Maskin with capital M kommit som ett brev på posten. Så jävla gött; en blårayare med wifi, 3d och allt den moderna människan kan tänkas begära.

Mums vilken flott dag!

Men idag fick jag inte vara med. Och våren försvann. Idag var jag inte bjuden på någon fisförnäm kontorsfika. Idag var jag sliten och trött i tantkroppen, fick ingen motion utan tog buss både fram och tillbaka till bvc. Vägde mig, sexade loss på 70.9, alltså går det framåt, och det firade jag med att köpa ett antal plagg i storlek 38. Som jag antar kommer att spänna läckert över min muskulösa kropp.

Nu tittar vi på Finding Nemo vilken i vår nya maskin kommer ut i fantastisk enhanced quality. LG. Det står för Life is Good.

No comments: