Sunday, March 20, 2011

Alla vill till Semc-himlen, alla vill bli snygg(are)

Nu börjar det lossna för den ledige.

Sedan första februari har jag suttit på kammaren och räknat mina tår, skådat min navel och jobbat på min fetma. 22 dagar in på ledigheten skojade jag till det i förlossningsrummet och ett par dagar senare tog jag med mig en nybakad bäbis hem. En snygg och snäll, vill jag tillägga.

Nu när den lilla strax ska passera enmånadsstrecket känner jag att nu jävlar är det dags att komma i form, och då menar jag både fetkroppen och vad gäller den sociala biten. Det räcker med mjölkstockningstrams, feberfrossa och allmänt svag hälsa nu. Isoleringen ska brytas.

Tant ska aktiveras. Varje dag ska det vara något hett och intressant på programmet, något som involverar att flytta på fläsket samt att interagera med andra människor, små som stora. Det skulle helt enkelt kunna innebära en promenix till Ica på en ospännande dag, hej hej till kassörskan och fladdrande fläsk ända bort till Tunavägen.

Men nu du, har jag en ytterst spännande vecka framför mig och Isabella.

Måndag - knallar vi till SEMC för lunchdate med den nye konsulten tillika min broder (mitt mål är att alla i min familj ska jobba på SonyE, det vinner samtliga inblandade nämligen på) och en eller annan docka i stil med Peltosnyggkungen. Sedan kommer Snyggve Mammasson på den sedvanliga måndagsdaten. (Hoppas jag? Mamma - det blir kycklingklubba, den där råbilliga vi köpte på Coop Forum).

Tisdag - Ja, då tar vi väl bussfan ut till Skrylle för långpromenad med Dalbygänget. Sedan veckobadar vi lillaste. Och så fyller hon en månad!

Onsdag - Vi slår på stort och tar tåget till Helsingborg för brunch hos Lotta med tantdockorna från förr.

Torsdag - Ännu ett besök i SEMC-himlen, fika med Jesus och gänget. Det kan väl inte bli för mycket av det goda? Det tar ca 40 minuter att promenixa dit, raskare takt 30.

Fredag - Vi ska väga, mäta, kolla lill-dockis så vi tar de gamla apostlakusarna till centrala stan och vårdcentralen.

Ja jävlar, vilket aktivt liv man lever.

No comments: