Friday, April 06, 2012

Påskgris



Lovisa tror att det heter påskgris, och det kan hon få tro. Gulligt ju. På samma sätt som hon tror att det heter nakenfisk. Vem är jag att rätta en modifierad sanning, som faktiskt är bättre än originalet?

I vår påskgris har vi huttat en näve sönderklippta fjädrar och ett fågelbo fyllt med små kycklingar. Snyggt skare va.

Det blir nog aldrig en mystomtig inredare av mig, det blir det inte.

Idag har vi firat Jesu hängning med otjocka släkten, vilket var synnerligen trevligt. Tills en i gänget upptäckte en huvudlus, då gick luften lite ur. Och så började det tokklia på alla. Vidrigheten vet inga gränser. När jag var mellanstadietönt hade jag ett gäng envisa löss i typ ett halvår, jag dör typ äckeldöden när jag tänker på det. Give me a break och dra mig baklänges, will ya.

Usch vad det kliar nu. Aktarej.

No comments: