Sunday, February 05, 2012

Så lägger vi den helgjäveln till handlingarna och tar nya, friska tag

Detta veckoslut, den första lördagen och söndagen i månaden februarg året 2012, kommer inte precis gå till historien som det ballaste jag varit med om. Så kan man säga.

Jag vill inte gå in på de mest självömkande av detaljer. Man kan bara konstatera att jag inte lämnat lägenheten sedan jag rullade in i den i fredags natt. Och att jag fortfarande har på mig gårdagens pyjamas. Att jag kolhydratsbombat hela familjen idag genom att både baka äpplekaka och semlor (från scratch, t.o.m. mandelmassan var hemkörd). Kanske som kompensation för att jag igår lyckades peta i mig just ingenting. Att jag har en ständigt molande känsla i bakhuvudet som går ut på att jag är en jävla idiot. Att bakfylla och för den delen karatefylla är saker jag borde lagt bakom mig för länge sen.

Imorgon ska jag jobba hela dagen. Och vara duktig. Det klär mig så mycket bättre än att vara en tjatig fyllekärring.

Så kan man säga.

No comments: