Sunday, February 12, 2012

Jag städar sällan, när städar du?

Alltså, vad gör folk med ballongerna efter att de haft kalas? Smäller de verkligen dem med en kniv? För att bli av med eländet? Kan man göra så?

Jag börjar fundera på om det ändå inte var det man borde ha gjort. Typ runt den 20e november kunde jag ha gjort det hjärtlösa.

För nu sitter jag här, med nästa kalas i antågande om en dryg vecka, fortfarande med ett 10-tal uppblåsta ballonger. Tre månader gamla! Vem kunde tro att snorbilliga Tiger-ballonger skulle ha en sådan spänst och hållbarhet, inte jag.

Visst, en del av latexbubblorna har jag faktiskt smygsprängt, de som såg lite trötta ut, jag erkänner det. Men jag kan inte med att trycka en nål i de spänstiga.

Gör folk sånt? Mig veterligen är det ingen annan i min bekantskapskrets som har ballonger strödda över golvet året runt. Så jag får anta att jag, som vanligt, är den onormale och stökige.

Pang, sa det. Inte.

1 comment:

ch said...

Det tog mig många år att komma på det, men jag klipper längst ner med en sax, fast inte förrän de är lagom sumpiga.