Friday, February 03, 2012

Frukostdags på hemmadagiset

När dagis är stängt har man hemmadagis, inte mer med det.Då får alla som vill gå i pyjamas hela dagen. Bara de stora får avlösa varandra på den gemensamma arbetsplatsen några kilometer bort. De små slipper gå ut, så jävla gött.

Minns att jag som barn FRIVILLIGT vistades ute, har barska minnen om stjärtlappar i snöbackar, skridskoåkning på sjöar. Hur kunde jag ställa upp på det, och samtidigt tycka det var typ härligt? Tyckte jag verkligen det eller inbillade jag mig att man SKA tycka om snöig vinter? Är det inte lite som med iPhonen, alla har en därför måste den vara bra. Idiotens logik. Den svenska vintern, vi har ju en sådan varje år, därför måste den vara bra och värdefull. Och barn älskar snö, finns inget bättre. 

Nej fan, jag känner mig lurad.

Numera HATAR jag snö och kan väl inte precis dölja mitt hat för mina barn. Därför stannar de som kan även inne på dag 2 av stängt dagis, det är bara jag som måste ta mig ut och köra bil och prova ut glasögonbågar, vilket skämt.

Glöm att jag ska cykla på isfis, jag tar bussen till bilen.


No comments: