Sunday, June 27, 2010

Skåne runt på en halv dag



Ja, ditt norra öga skådar rätt. Himlen är klarblå, slottet är vackert och heter Bosjökloster och det är där vi varit idag. Fy fan vad snyggt, Skånes stolthet, något att visa upp om man ville göra reklam för snygghet och inte råkade ha en bild på min dotter till hands.


Nämen vem är det där, den där tjusiga kvinnan med de slanka benen på slottsgården? Gissa det du. "Kan du inte ta ett kort på mig på jättelångt håll så att jag får bevis på att jag vart här", sa hon, Hammis heter hon, aka Momoi.

Är det någon mer som vill ha ett kort på sig själv inne i den 1000-åriga eken, undrade jag efter att detta mästerkort på ett cp inne i en trädstam tagits. Det var ingen som nappade på erbjudandet.


Det här var något nytt och en förbaskat trevlig gest. Beträd gärna gräsmattan, står det på skylten. Överträdelse beivras icke. Vilken grej.


Vi beträdde den jättemycket, eftersom det kändes stort att vi var betrodda med det.

Här är de vid Ringsjön. Mina snyggaste vänner, och det säger jag helt objektivt.

No comments: