Thursday, June 17, 2010

Per Gessle kan gå och lägga sig

-Vem spelar på Lördag, frågar Ludde Korv.

-Det är väl för fan några gamla övervintrade avdankade som Vickan gillade när hon var barn, typ Roxette, fy fan vad pinsamt, säger jag sådär anti-rojalistiskt.

Svaret var dock fel. Rätt svar var alltså Kamerun, Danmark, Ghana, Oz, Holland och Japan. Den ena snackar fotboll, den andra snackar prinsessbröllop. De båda eventsen har det gemensamt att det finns en ganska stor brasiliansk roll i det hela. Annars är det nog inte mycket, något så osvenskt som fotbolls-VM kan man sällan finna, och något svennigare än den där fjanten till king CG som varken kan stava eller tala och som väl som vanligt går och ligger med Aktuellt-Anna alternativt Ankie Bagger i kulisserna, varefter han tar ett smygbloss på sin smygcigg han offentligen aldrig har rökt, kan iallafall inte jag tänka mig i min vildaste fantasi.

Och ja, Roxette ska uppträda. Jag tror jag dör en smula. Klart jag måste titta, hade jag vart född när CG gifte sig med Sillen hade jag lätt tittat. Tittat och spytt, spytt och tittat.

Kungafamiljen är nog bland det vidrigaste vi har, vilka jävla pajasar. Så fruktansvärt härligt.

3 comments:

Svenny said...

Jag fick Brassarna i jobbets sweepstake sa nu vinner de va? Men de dar halv-svenska, halv-Brasilianska kungabarnen ar val allt bra snygga va? Det blir ju latt sa med den blandningen.

Ulla said...

Ja för fan, det var bra tippat. De är väl ganska snygga, men inte alls så snygga som min lilla snygg!

men det var kul på bröllopet, visst var det.

Ulla said...

Det e nog för att dom har tyskt blod i sigt också, därav det fula lite hästiga draget. Tjena.