Thursday, June 17, 2010

Eget beröm luktar illa?

Nej men ser du, det håller jag inte alls med om. Jag tycker att det är en fin egenskap att kunna snacka gott om sig själv. Det bästa är att våga säga att man är snygg, aj vad det sticker i svens öga. Men jag är ju det, iallafall ibland, iallafall med rätta sminket, iallafall snyggare än de andra morsorna i korta praktiska frippor och överviktiga kroppar i fotriktiga skor och naturnära kläder. Jag har ingen trädgård, inga dyra modeväskor, ingen inredd villa med panelgardiner och låga soffgrupper, jag har för fan inte ens en fungerande bil, ej heller ett körkort i plånkan. Men vad jag har är mycket mycket större. Jag har humor. Jag har kul, bara genom att umgås med mina egna tankar. Och det är det nog fan få som har. Som är så jävla roliga och bra som jag.

No comments: