Thursday, June 17, 2010

Lilla London

Det är vad Götlabarj väljer att kalla sig. Vi vet ju att de hyser storebrorskomplex gentemot vår vackra huvudstad, men det här är ju ännu djärvare. Man siktar högt. Därför har man nu även byggt sin egen London Eye. Jag var där och spanade. Jag kan väl tycka att den var lite mesig och liten, men vad kan man vänta sig va, av Sveriges framstjärt Göteborg. Det är fascinerande att alla som är från Göteborg älskar't så oerhört mycket och blir oerhört indignerade när man kritisterar deras stad. Dräför håller jag en låg profil och konstaterar att det var mig en riktigt trevlig helg, och detta framförallt tack vare det snygga sällskapet.
jag och Mr Snygg i Göteborgs hamn
Göteborgs öga - Göteborgs stolthet

2 comments:

Mawia said...

till och med jag (!!) kan erkanna att detta hjulschabrak inte var spannande nog att ta sig en aktur i

Lina said...

Jag blev också lite besviken över storleken på hjulet.

Och håller med dig, vi Göteborgare är vädligt stolta över vår stad och som du säger blir mycket förolämpade om man pratar illa om den. Men det är ju en fin stad, tjusiga parker och mysiga cafeer. Och havet och den fina skärgården. Det går inte av för hackor!