Thursday, January 31, 2013

Möbeltassar

Jag vill höja ett varningens finger. Har du inte möbeltassar på dina stolar och bord? Är du galen? Är du rent ut sagt från vettet? Tappad bakom en illasittande vagn?

Kolla ditt golv - än är det kanske inte för sent. Men har du dragit stolar med grus inunder över golvfan, ja då är det nog dags att hälsa hem för dig med.

Idag sa min besiktningsman möbeltassar så många gånger att jag var tvungen att säga åt honom att om du använder order möbeltassar en gång till så får du på flabben.

Jag veeeet att jag borde ha använt möbeltassejävlar. Men det är lätt att komma här och vara efterklok, är det inte?

Möbeltassar kostar 10-12 kronor, upplyste han mig.

Sedan gav han mig en räkning på cirka 4200 kronor för den golvslipning jag åsamkat hyresvärden.

Jag tog det med ett leende och även en klackspark, tänkte att det drabbar väl ingen fattig (nåja) och konstaterade att jag är nog en vinnare iallafall.

Imorgon ska jag skriva kontrakt på nya snygga!

No comments: